Jak dobře znáte svého zákazníka? Aneb nebojte se konkurence

konkurence

V našem malém jihočeském městě Soběslav provozuji již pár let ubytování v rodinném domě. Vlastně jde o apartmán 2+1 s velkou terasou a výhledem do okolních zahrad.

Když se kamarádce před nějakou dobou uvolnil byt ve vlastním činžovním domě v centru města, obrátila se na mě, že chce pomoct a taky začít pronajímat svůj byt jako apartmán ke krátkodobému ubytování. Neváhala jsem ani chvilku a rozjela propagační akci i na její apartmán.

Setkala jsem se na začátku s názory, že jsem blázen, že si buduji konkurenci. Já to tak ale nevnímala. A víte proč? Každá z nás má zcela jinou klientelu! Naopak jsem ráda, že zájemcům o ubytování v našem městě můžu nabídnout víc možností.

V mém apartmánu se orientujeme spíše na dvojice, přizpůsoben je maximálně pro tři osoby. Máme u domu velkorysé možnosti parkování, včetně parkování přímo v zahradě. Velkou terasu vítají také kuřáci. Byt však není uzpůsoben pro děti především z důvodu otevřeného schodiště. Dům se nachází v klidné části města a pokoje jsou orientované do zahrady.

Apartmán Soběslav ubytování

 

Oproti tomu kamarádka nabízí apartmán přímo v centru města. S parkováním je to tady trochu horší, ale zase hned vedle je autobusová zastávka. Nedaleko pak najdete nádraží a blízkou restauraci. Okna pokojů vedou přímo na náměstí. Velké pokoje umožňují ubytování až pěti osobám. Byt je ideální i pro děti.

Je velice důležité si Apartmán Soběslav náměstíuvědomit, kdo je váš zákazník a jakou cílovou skupinu chcete oslovit. Pokud to víte, pak se nemusíte obávat konkurence,

 

ale naopak můžete spolupracovat. My fungujeme tak, že máme společný web, kde nabízíme oba typy ubytování. Vše zaštiťuji a organizuji. Když není volno v jednom bytě, není problém nabídnout druhý. Hosté to velmi vítají. Mají možnost výběru.

V obou apartmánech máme i stálé hosty, kteří se k nám vrací. To nás těší. Jde jak o dělníky, kteří pracují přímo ve městě, tak o rodiny, které u nás tráví svou dovolenou nebo víkendy. Díky skvělé poloze města pak vyráží na výlety i do vzdálených koutů České republiky, Rakouska, Německa a dalších míst.

Podobně je to v každém oboru.

Pokud správně pojmenujete a popíšete svou cílovou skupinu, je mnohem jednodušší propagaci zacílit přesně a oslovit tak své zákazníky.

Zároveň je důležité uvědomit si, čím se odlišujete od konkurence a jaká je vaše konkurenční výhoda.

Pomůžu vám najít a oslovit vaši cílovou skupinu.

… a pokud někdy zavítáte do Soběslavi, ráda vás ubytuju v některém z nabízených apartmánů. Podrobnosti najdete na www.apartmansobeslav.cz