Kdy a proč se vyplatí mít zapsanou firmu v Google mapách

Ve své praxi se často setkávám s tím, že se zápis v (Google) mapách často podceňuje. Je to velká škoda, protože pro mnoho oborů má nedocenitelný význam.

Pro virtuální asistentku jistě není nutné, aby měla své místo podnikání zaregistrované v Google mapách. Naopak. Mnoho VA totiž podniká z různých míst celého světa. A pokud podniká z jedné adresy, tak je poměrně časté, že nemá uzpůsobené pracovní prostředí tak, aby mohla kdykoli přijímat své klienty na svém pracovišti.

Ale jsou naopak profese nebo firmy, u kterých je firemní zápis a správné nastavení profilu v Google mapách víc než nutné. V našem městě provozuji dva menší apartmány pro hosty. I když mám oba apartmány registrované na Bookingu (Airbnb se u nás na malém městě vůbec neosvědčil, a to ani před korona-krizí), tak největší podíl rezervací je na přímo. Vedle webových stránek nás hosté nacházejí právě přes mapy. Ubytování jednoznačně patří mezi obory, které musí v mapách být!  

Profil je ale potřeba mít nastavený i pro firmy z různých oborů. Pokud k vám jezdí obchodní partneři nebo nakupují koncoví zákazníci, je určitě důležité mít správné nastavení včetně otevírací doby, kontaktu a uveřejnění webových stránek. Pokud jste ve městě, kde to třeba dobře neznáte, a chcete se najíst, pak určitě hledáte právě v mapách nejbližší restauraci. A než bloudit, tak vsadíte na tu, která je v mapách zapsaná a má vyplněný celý profil, včetně otevírací doby, případně i webu.

Pak jsou profese, kde tento zápis je spíš na zvážení. Například kadeřnice, kosmetičky apod. Většinou jde o lokální služby, kde jsou služby poskytovány na základě objednání předem. Tito podnikatelé mívají svou vlastní klientelu a kapacitu vytíženou, takže zápis na Google mapách by pro ně byl v této chvíli zbytečný. Ve větších městech, kde je větší konkurence těchto služeb, a kde nabízejí služby i bez objednání předem, správný zápis ale určitě význam má.

Zmínila jsem pouze pár profesí. Vždy je potřeba se u svého podnikání zamyslet nad tím, zda zápis pomůže mým zákazníkům a obchodním partnerům najít moji provozovnu, naši firmu. A v neposlední řadě tento zápis mají rádi i vyhledávače. Pokud je dobře nastaven, vše správně vyplněno, má často vysokou váhu v místním vyhledávání. Svůj firemní zápis si nastavíte přes  Moje firma na Google (edit: v roce 2022 se služba přejmenovala na Firemní profil) . Existuje i aplikace do mobilu, která je hodně praktická a máte rychlý přehled.

Tip: zkuste si dát do vyhledávače „Ubytování v Soběslavi“ a schválně, zda vám vyjede mezi prvními „Apartmán Soběslav“.

A jak jste na tom se zápisem vy? Máte ho správně vyplněný? Najdou vás podle něj zákazníci?
Pokud si nevíte rady, kontaktujte mě. Ráda poradím nebo celý zápis nastavím.