Známý příměr „Kdo maže, ten jede“, jsem trochu pozměnila… Stále často se setkávám s tím, že mnoho klientů vůbec netuší, odkud k nim chodí zákazníci. Neřeší, kolik času na eshopu (nebo webu) stráví, odkud utíkají, kde je slabina eshopu.
Setkávám se s tím i u klientů, kteří eshop mají třeba tři roky a více, takže žádní nováčci. Na mně se obrací s objednávkou na analýzu eshopu. Chtějí poradit, co a jak dál. Jak mají oslovit více zákazníků, zvýšit tržby. Ale přitom dosud neřešili data, která mají na dosah ruky.
Google Analytics je měřící nástroj, ze kterého se dozvíte mnoho užitečných informací. Je zcela zdarma. Většina eshopů je na Analytics napojená. Ale jejich provozovatelé nevědí, jak v Analyticsu číst, a jak s ním pracovat.
A co všechno se v něm můžete dozvědět? Zjistíte tam například z jakého zdroje zákazníci eshop navštěvují. Je to ta nejzákladnější a nejjednodušší metrika, kterou doporučuji sledovat. Díky tomu například zjistíte, zda máte zákazníky na Google nebo spíše na Seznamu. Poznáte, zda fungují sociální sítě nebo zda byl úspěšný newsletter, který jste nedávno rozeslali, nebo reklama na nějakém portále. Nejde jen o počet přístupů na eshop, ale také o to, jak dlouho se na webu zdrží, z kterého zdroje nakoupí, kolik stránek prohlédnou apod.
V Analytics jsou samozřejmě i pokročilé funkce. Je napojený na reklamní systém Google Ads, takže tam vidíte úspěšnost jednotlivých kampaní. Pro eshopy je pak důležité napojení na elektronický obchod. Pokud sbíráte kontakty, můžete si stanovit jeden z cílů na sběr kontaktů. Možná vás bude také zajímat, z jaké oblasti k vám zákazníci chodí. Pokud máte regionální produkt, asi nebudete rádi, že na web přicházejí návštěvníci z naprosto jiných oblastí. Kde se stala chyba? To vše můžete zanalyzovat v Google Analytics. A je toho samozřejmě mnohem víc!
Pokud jste dosud s Analytics nepracovali nebo pracujete jen okrajově, ráda vám s tím pomůžu. Udělám nejen analýzu eshopu, ale pokud budete chtít, můžu vás naučit s Analytics pracovat. Nemusíte mít z toho strach. Můžeme se domluvit, že vám ukážu základy, abyste věděli, kam kouknout na to nejdůležitější. Ostatní pak můžu třeba řešit za vás.